انبار لوبیا قرمز فله در تهران مورد هجوم موش ها قرار گرفت

با توجه به نیاز لوبیا قرمز فله  استفاده از کود حاوی 18 درصد نیتروژن و 46 درصد P2O5 مناسب است. این کود دی آمونیوم فسفات نام دارد. به طور خلاصه، D.A.P. به عنوان کود عبور می کند. کودی است که می تواند به تنهایی مواد مورد نیاز برای کشت لوبیا قرمز را تامین کند.

فرآیندهای لقاح با بذر انجام نمی شود. اگر کود به همراه بذر به خاک داده شود، مقدار زیادی مواد آلی در اطراف بذر تجمع می یابد. این امر بر جوانه زنی بذرها تأثیر منفی می گذارد.

درست است که کود را قبل از خاک ورزی دوم روی سطح مزرعه بپاشید. پس از پخش کود، کود با استفاده از کولتیواتور و هارو کاملاً در خاک مخلوط می شود.

زمان کاشت مناسب برای لوبیا قرمز بسته به منطقه متفاوت است.

لوبیا قرمز فله

دمای مطلوب برای جوانه زنی بین 18 تا 20 درجه سانتی گراد است و زمانی که دما به کمتر از 15 درجه سانتی گراد می رسد، سرعت جوانه زنی بسیار کند می شود و باعث تغییر در زمان کاشت می شود.

اگر فرآیند کاشت در زمان مناسب انجام نشود، بیماری های قارچی و کرم های خاکی در خاک شروع به شکل گیری می کنند. برای حبوبات خشک بسیار مضر است.

با توجه به دمای خاک، مناسب ترین زمان کاشت برای منطقه مدیترانه، فوریه است. در منطقه دریای اژه، کاشت در ماه مارس انجام می شود.

در منطقه آناتولی مرکزی ما، دوره کاشت تا پایان آوریل و اوایل ماه می تغییر می کند. در مناطق جنوب شرقی آناتولی و شرق آناتولی ما، لوبیا قرمز خشک بین 10-19 می کاشته می شود.

کاشت ردیفی، روش آتشدانی و پخش از ارجح ترین روش های کاشت برای کشت لوبیا قرمز دیم در کشور ما است. ارجح ترین روش کاشت در کشت دیم لوبیا قرمز که توسط کارشناسان توصیه می شود، کاشت ردیفی است.

روش کاشت ردیفی امکان تنظیم فاصله بین ردیف ها، روی ردیف ها، عمق خاک و مقدار بذر را به راحتی فراهم می کند. روش کاشت ردیفی سهولت های زیادی را در فرآیندهای کنترل کشاورزی، نگهداری و آبیاری فراهم می کند.