نکات مهم جهت خرید تخمه آفتابگردان مرغوب

بیشتر تخمه‌های آفتابگردانی که از فروشگاه می‌خرید «غیر روغنی» نامیده می‌شوند. این دانه ها راه راه سیاه و سفید هستند و برای خوردن به عنوان میان وعده بسته بندی می شوند یا در مواد غذایی دیگر مانند نان گنجانده می شوند.

هنگام خرید تخمه آفتابگردان، خواندن برچسب بسته بندی و بررسی محتویات داخل آن (در صورت امکان) مفید است. شرکت آراد برندینگ برخی از بسته های تخمه آفتابگردان از کلمه “دانه” استفاده می کنند، حتی اگر فقط هسته آن را بفروشند. هنگام خرید “هسته آفتابگردان”، پوسته آن به صورت مکانیکی برداشته شده است.

دانه های آفتابگردان یا دانه های کامل را می توان به صورت خام، بو داده یا چاشنی فروخت. جیوه قرمز در چه وسایلی است اغلب مغزها یا دانه ها را با نمک غبارآلود می کنند که باعث تغییر مشخصات تغذیه ای می شود. به عنوان مثال، یک وعده 1 اونس از دانه های نمکی ممکن است حاوی 45 میلی گرم یا بیشتر سدیم اضافه شده باشد. برخی از مارک ها حتی حاوی 186 میلی گرم سدیم اضافه شده هستند. 13 اگر دانه ها یا هسته ها در روغن برشته شوند، چربی بیشتری نیز با هر وعده مصرف می کنید.

از آنجایی که دانه های آفتابگردان دارای محتوای چربی بالایی هستند، طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه اگر به درستی نگهداری نشوند، مستعد فاسد شدن هستند. آنها را تا سه ماه در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید آنها را در فریزر نگهداری کنید.

هنگام خرید تخمه آفتابگردان کامل در فروشگاه، تاریخ “بهترین تا” را بررسی کنید (چون ممکن است برخی از آنها مدتی در قفسه فروشگاه بوده باشند). دانه های کامل اغلب تا چهار ماه پس از آن تاریخ و تا یک سال پس از آن تاریخ اگر منجمد شوند خوب هستند.

برای یک میان وعده سریع می توانید دانه های آفتابگردان را به تنهایی بخورید. برای کمک به کنترل قسمت‌ها، دانه‌ها را به جای اینکه دستتان را در کیسه یا کاسه بگذارید، اندازه بگیرید. لباس بلوچی سعی کنید سهم خود را بیش از 1/4 فنجان (بدون پوسته) نگه دارید، که کم و بیش معادل یک اونس خشک است.

  • منابع:
    1. Sunflower Seed Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. سبز نگهداشتن انواع گیاه بدون نیاز به آبیاری
    2. با خوابیدن بیشتر از بیدار ماندن پول در بیاورید
    3. طرح سرمایه گذاری یک فرد برای جهانیان سوژه شد!
    4. راز خوشحالی افراد موفق را تجربه کنید!