نارنج برای سلامتی

پرتقال بهار نارنج خشک ماندارین از مرکباتی است که به دلیل داشتن ویتامین C فواید سلامتی دارد. یک نارنگی حدود یک سوم نیاز روزانه فرد به ویتامین C را تامین می کند و راهی آسان برای مصرف این ماده مغذی ضروری است.

نارنگی علاوه بر اینکه منبع خوبی از ویتامین C است، حاوی ترکیبات گیاهی فعالی است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

با این حال، مردم باید نارنگی را به درستی ذخیره و نگهداری کنند تا تازگی و طعم آن حفظ شود.

این مقاله به بررسی پرتقال ماندارین و تفاوت بین انواع دیگر پرتقال می پردازد. این به مشخصات غذایی و مزایای سلامتی آنها و نحوه نگهداری آنها می پردازد.

درباره نارنج شمال ماندارین
کاترین فالز تجاری/گتی ایماژ
ماندارین ها مرکباتی هستند که از خانواده گیاه شناسی Rutaceae هستند. آنها کوچکتر و شیرین تر از پرتقال، کمی صاف تر، و با پوست نازک تر و شل تر هستند که به راحتی پوست می شود.

مردم ایالات متحده اغلب از واژه های بهار نارنج بابلسر و نارنگی به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، نارنگی ها نوعی نارنگی هستند، اما همه نارنگی ها نارنگی نیستند – انواع مختلفی وجود دارد.

نارنگی‌ها بزرگ‌تر و صاف‌تر هستند و پوستی ناهموار با بافت «شن‌ریزه‌ای» دارند.

انواع مختلف پرتقال ماندارین از جمله ماندارین عسل چینی، ساتسوما و کلمانتین وجود دارد. علاوه بر این، هیبریدهای پرتقال ماندارین شامل تانگلو و تانگور است.

نارنگی ساتسوما نوع خاصی از پرتقال ماندارین است که بیش از 700 سال پیش در ژاپن به وجود آمده است. آنها شیرین، لطیف و بدون دانه هستند و یافتن آنها در فروشگاه ها برای مردم دشوارتر است.

رنگ بهار نارنج سبز از نارنجی روشن تا نارنجی مایل به قرمز تیره متفاوت است. پوست آنها به سرعت از گوشت جدا می شود و به مردم اجازه می دهد تا پرتقال را بدون هیچ مشکلی به تکه های جداگانه تقسیم کنند.

  • منابع:
  1. What to know about oranges
  • تبلیغات:
  1. کشف کنسانتره انار در صندوق امانات بانک ملی!
  2. درمان زانو درد با خوردن آویشن امکان پذیر شد!
  3. قاتلی از عایق برای خفه کردن افراد استفاده می کرد!
  4. دستگاه بادکن جلوی مشکلات کلیوی را می گیرد