مردی با نخ فیلامنت پلی استر در تهران خودکشی کرد

در بسیاری از کاربردهای غیرمجاز، از نخ های دوخت نخ فیلامنت پلی استر استفاده می شود.

وقتی نخ های پلی استر در فضای باز قرار می گیرند، بسته به شدت تابش نور خورشید، مدت زمان قرار گرفتن در معرض و سایر عوامل محیطی، پایداری خود را از دست می دهند و در مدت زمان کوتاهی ضعیف می شوند.

نخ های خیاطی پلی استر برای شرایط شدید مانند نور شدید آفتاب، باد و رطوبت مناسب نیستند. حتی رزوه های پلی استر دافع آب نیز به طور تدریجی نسبت به سایر گریدها در برابر تنش و رطوبت مقاوم تر هستند.

رزوه های ePTFE دارای تعدادی ویژگی در کاربردهای داخلی و خارجی هستند، به خصوص در مواردی که دوام طولانی مدت در محیط های چالش برانگیز مورد نیاز است.

به عنوان مثال می توان به دوخت عمومی در فضای باز، خطوط ماهیگیری، خطوط بادبادک و سایبان های دریایی، طناب و بادبان اشاره کرد.

نخ فیلامنت پلی استر

PTFE مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، مقاوم در برابر آب و هوا، مقاوم در برابر مایعات تمیز کننده تهاجمی، مقاوم در برابر آب و آب شور، و بسیار پایدار است.

به علاوه پوسیده نمی شود و در برابر پوسیدگی مقاومت می کند. الیاف ePTFE هنگامی که در معرض سایش و تنش کششی قرار می گیرند عملکرد خوبی دارند.

حتی نور خورشید و تنش های مکانیکی طولانی مدت – به عنوان مثال سایبان های تنش کششی در زیر قرار می گیرند.

کیفیت درز را کاهش نمی دهد. استحکام کششی و کیفیت بصری درز در سخت ترین شرایط محیطی ثابت می ماند.

کیسه های فیلتر (شکل 11.6)، کارتریج ها، و سایر محیط های فیلتر دوخته شده برای مدت طولانی در معرض دماهای شدید (230-260 درجه سانتیگراد)، مواد شیمیایی، ساینده ها و گاهی اوقات محیط های مرطوب قرار می گیرند.

این شرایط باعث تخریب محیط فیلتر و رزوه می شود و رزوه اغلب ابتدا خارج می شود. در برخی موارد رزوه برای کاربرد مناسب نیست، یا به سادگی در اثر حمله شیمیایی، دما یا ساینده قبل از محیط فیلتر فرسوده می شود.