لوله موتور خانه موجب آتشسوزی در ساختمان 50 واحدی

امروزه کشتی هایی که دارای موتورخانه دائمی هستند بسیار نادر هستند. از آنجایی که محیط موتورخانه معمولاً گرم، مرطوب و پر سر و صدا است، موتورخانه به طور معمول بدون سرنشین یک مزیت قابل توجه برای خدمه مهندسی است.

با این حال، اگر فرآیندهای موتورخانه با لوله موتور خانه و تاسیسات الکتریکی ساده نگه داشته شوند، هنوز هم می‌توان موتورخانه‌های سرنشین دار داشت.

مانند همه زمینه ها، ایمنی موتورخانه کشتی ترکیبی از آموزش های اولیه، تمرینات، آشنایی با تجهیزات، تعمیر و نگهداری، سیستم ایمنی شرکت کاملاً تعریف شده و توجه شخصی به مسائل ایمنی است.

الزامات آموزشی اولیه در کنوانسیون STCW تنظیم شده است و برای همه کشتی های SOLAS اعمال می شود. کشورهای دارای پرچم می توانند الزامات سخت گیرانه تری را اعمال کنند، اما در مورد کشتی های غیر SOLAS به انتخاب خود واگذار می شوند.

این وظیفه اپراتور کشتی و افسران ارشد کشتی است که اطمینان حاصل کنند که خدمه برای نقش خود در کشتی واجد شرایط هستند و از نظر پزشکی مناسب هستند.

لوله موتور خانه

موتورخانه و فضاهای ماشین آلات مربوطه، مناطق خطرناکی هستند و حتی در شناورهایی که به بهترین شکل کار می کنند، باید مراقبت زیادی برای جلوگیری از حوادث انجام شود.

چیدمان موتور و ماشین‌آلات علاوه بر اینکه فضای کاری پر سر و صدا، گرم و متاثر از لرزش است، به معنای تنگ شدن راهروها، پله‌ها، موانع و لوله‌ها، کابل‌کشی‌ها و سایر خطرات است.

همه کارکنان باید به تجهیزات حفاظت فردی (PPE) از جمله کلاه های سخت، محافظ گوش، عینک ایمنی، کفش مناسب، دستکش و لباس های لباس دسترسی داشته باشند.

مهمتر از آن، کارکنان ارشد باید اطمینان حاصل کنند که PPE مناسب توسط هر خدمه همیشه استفاده می شود. شیوه های مدیریت خوب تضمین می کند که خدمه به طور غریزی از ایمنی خود و اطرافیانشان محافظت می کنند.

مسائل ایمنی در کشتی ها و درون شرکت های کشتیرانی موضوع کد مدیریت ایمنی بین المللی IMO است که در سال 1993 با قطعنامه A.741(18) تصویب شد و در 1 ژوئیه 1998 لازم الاجرا شد.

این یک سیستم اجباری است که به موجب آن هر اپراتور کشتی موظف است برای ایجاد و حفظ یک سیستم مدیریت ایمن (SMS). این کد به طور منظم توسط IMO بررسی و اصلاح می شود.

پیامک باید اقلام کلیدی تجهیزات را که شامل موتور و لوازم جانبی می‌شود شناسایی کند و روش‌هایی را برای اطمینان از در دسترس بودن آنها تعیین کند. با توجه به موتور، این موارد معمولاً با توصیه‌های سازنده برای سرویس و تعمیر مرتبط هستند.

پیامک همچنین مستلزم این است که خطرات شناسایی شده و ابزارهایی برای جلوگیری از آنها اتخاذ شود.

اغلب شرکت های حمل و نقل از مواد آموزشی اختصاصی تولید و توزیع شده توسط سازندگان تجهیزات استفاده می کنند و اشخاص ثالثی مانند Videotel سال هاست که مواد تولید می کند.