لوله صنایع شیری در زمان های قدیم از جنس چوب بود

فولاد سیاه پروپان یا لوله صنایع شیری را به خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری می‌برد و در آب‌های غیر شرب نیز استفاده می‌شود.

این یک ماده مقرون به صرفه در داخل فلزات است، با مقاومت بالا در برابر کشش و آتش و همچنین عمر مفید طولانی. عیب آن این است که نیاز به نگهداری و محافظت در برابر خوردگی دارد.
آهن گالوانیزه شده. برای انتقال آب به منازل و ساختمان ها استفاده می شود، زیرا در برابر خوردگی و فشار بالا مقاوم است.

اما دمای بالای 60 درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند. به لطف محافظت سه گانه گالوانیزه، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و مدت زمان استثنایی دارد. این نوع لوله فولادی بدون درز، یعنی به صورت افقی ساخته می شود.
فولاد ضد زنگ. این در تاسیسات AFS و ACS استفاده می شود که معمولا در بیمارستان ها و صنایعی مانند مواد غذایی وجود دارد. طیف گسترده ای از دماها و فشارهای شدید را تحمل می کند. به لطف ترکیب حداقل 10 درصد کروم، ضد زنگ است.

لوله صنایع شیری
مس. ما از آن در تاسیسات مختلف استفاده می کنیم: آب، گاز، گرمایش، برودت، انرژی خورشیدی و غیره.

این غیر قابل نفوذ، چکش خوار، مقاوم در برابر خوردگی و با افت فشار کمی است. علاوه بر این، هدایت حرارتی خوبی دارد. این لوله به خط لوله های صنعتی تعلق دارد زیرا انرژی و مواد پتروشیمی را حمل می کند.
پلاستیک:پلی اتیلن در لوله های آب به خصوص برای مواد غذایی رایج است. این ماده بی بو، بی مزه و بسیار بادوام است و تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است. حمل و نقل و مونتاژ آن نیازی به کار بیشتر ندارد.
پلی پروپیلن. برای هدایت آب سرد و گرم در سیستم های بهداشتی استفاده می شود، زیرا در برابر حملات شیمیایی و رسوب مقاوم است.

این با یک لایه میانی از فایبرگلاس ساخته شده است تا مقاومت ساختاری بیشتری داشته باشد، که آن را برای تحمل دمای بالا، ضربه و خرد شدن عالی می کند.

می توان از آن برای هدایت آب، تهویه مطبوع و گرمایش استفاده کرد.