شیره انگور در قم در گذشته از پخش شدن وبا در این شهر جلوگیری کرد

طبق مطالعات انجام شده، شیره انگور در قم که حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است، به ویژه برای سلامتی مفید است.

اینها مواد گیاهی هستند که قبلاً در درمان اختلالات گردش خون و بیماری های وریدی استفاده می شوند.

با این حال، همچنین کشف شد که شیره انگور برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید است زیرا خواص جریان خون با مصرف منظم بهبود می یابد.

این باعث انبساط عروق خونی، بهبود سطح چربی خون و کاهش فشار خون می شود.شیره انگور برای تقویت سیستم ایمنی نیز مناسب است. مطالعات نشان داده است که در بهبود بیماری های ویروسی تأثیر دارد.

شیره انگور به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین‌های فراوان به‌ویژه به‌عنوان درمان کم‌خونی، تصفیه خون یا سرگیجه و حالت‌های فرسودگی به دلیل محتوای بالای گلوکز، که انرژی بدن را نیز افزایش می‌دهد، مناسب است.
از آنجایی که بدن می تواند ویتامین C و آهن را به شکل مایع بهتر از خود میوه جذب کند، ویتامین های مهم را سریعتر و برای مدت طولانی تری تامین می کند.

شیره انگور حاوی مواد سالم بیشتری نسبت به انگور است. بقایای ساقه هنوز در طول تولید وجود دارد و بنابراین مواد مغذی آنها نیز پردازش می شود. گفته می شود که مواد موجود در شیره انگور حتی حافظه را بهبود می بخشد.

شیره انگور در قم

ما دو دانشمند آمریکایی داریم که باید از یک مرور کلی جامع از اثرات احتمالی تشکر کنیم. تحت هدایت ماریا فرناندز از دانشگاه کانکتیکات، آنها تمام مطالعات را در مورد اثرات انگور،شیره انگور ، دانه ها، پوست، پودر و عصاره ها انجام داده اند.

اثرات متنوع انگور بر اساس فعالیت محافظت از سلول و عملکرد فلاونوئیدها، گروهی از مواد گیاهی ثانویه است.

شیره انگور و بر این اساس همچنین شیره انگور تیره حاوی مواد شیمیایی گیاهی بیشتری نسبت به انگورهای روشن است. بنابراین در اکثر مطالعات، تاثیر انگور آبی یا شیره انگور تیره نیز بررسی می شود.

هنگام در نظر گرفتن مطالعات متعدد، این دو دانشمند آمریکایی بر روی مطالعات انجام شده بر روی انسان تمرکز کردند. آنها همچنین از مطالعات کشت سلولی و حیوانی برای درک بهتر مکانیسم های اساسی استفاده کردند.

تأثیر شیره انگور بر بیماری های قلبی به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته است.

نوشیدن هر روز آن در یک دوره معمولاً دو هفته ای خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. ترکیبات موجود در شیره انگور می تواند خواص جریان خون را بهبود بخشد.