سویق عدس شیراز کرمانشاه تبریز

غذاها وخواص مختلف آنها باعث می شود تا ما با اشتیاق فراوانی آنها را مورد مصرف قرار دهیم .

هر طعامی ویژگی‌های خاصی دارد وهر یک می تواند به نوعی ویتامین ها ومواد ضروری بدن ما را تامین کنند از میان این همه ،سویق عدس شیراز و تعریف ومزایای آن را بررسی می نماییم.

سویق عدس شیراز کرمانشاه تبریز

قیمت سویق عدس

قیمت سویق عدس سویق عدس در بسته بندی های مختلفی در انواع فروشگاههای عرضه مواد خوراکی موجود می باشد وبا توجه به نوع بسته بندی ،مقدار مواد موجود در آن ونوع شرکت ویا واحد تولیدی آن دارای قیمت های متفاوتی است.

در ابتدا لازم است تعریف واضحی از سویق عدس را برای افرادی که نام و خواص این خوراکی برای آنها تازگی دارد را ارائه دهیم. از زمان های بسیار دور از عدس به عنوان یک ماده غذایی مقوی یاد شده است که در رده حبوباتی است که دارای طبع گرم وخشک می باشد .

درمعرفی سویق باید بگوییم که به پودر شدن وآسیاب کردن انواع دانه ها وغلات وحبوبات مختلف سویق گفته می شود، سویق عدس هم به پودر شده وآسیاب شده دانه عدس اطلاق می شود .

به این معنا که هنگامیکه ما دانه های عدس را در آسیاب پودر می کنیم وسپس آن را درون یک ظرف حرارت یا به اصطلاح تفت میدهیم به نوعی یک ماده غذایی به دست می آید که به آن سویق گفته می شود.

سویق ها انواع گوناگونی دارند،سویق انواع حبوبات مانند گندم وجو ، سویق برنج ،سویق هسته خرما ،سویق لوبیا وانواع دیگری از سویق ها که در واقع همان دانه ها یا غلات یا حبوباتی هستند که با پودر شدن ومورد تفت قرار گرفتن به این طعام تبدیل شده اند.

سویق عدس کرمانشاه

سویق عدس کرمانشاه سویق عدس در اکثر شهرهای ایران شناخته شده بوده وافراد بی شماری از آن استفاده می کنند .از این میان سویق عدس کرمانشاه از برتری ویژه ای برخوردار است .

امروزه در طب سنتی از سویق عدس نه به عنوان یک خوراکی بلکه به عنوان دارو استفاده شده وبرای درمان انواع امراض تجویز می‌گردد.

سویق عدس خواص دارویی و درمانی بی شماری دارد از آن جمله :

ا. خون ساز است وبرای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار توصیه شده است آهن موجود در عدس فراوان بوده وخوردن عدس و سویق آن موجب ازدیاد گلبول‌های قرمز بدن ورفع کم خونی می گردد.

۳.برای استحکام ورشد استخوان‌ها مفید است چرا که این خو راکی بی نظیر سرشار از کلسیم است واز این جهت ماده غذایی کاملا” غنی وقوی برای کودکان در حال رشد است و باعث شکل کرفتن استخوان‌ها ورشد بهتر دندان‌ها در آنان می شود.

۳.برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی و رفع ناراحتی‌های معده بسیار مفید است وبه دلیل فیبر فراوانی که دارا می باشدباعث بهبود عملکرد روده ها شده ویبوست را درمان می نماید.

4. با افزایش دادن سوخت وساز بدن موجب کنترل بهتر بیماری دیابت گردیده ومیزان قند خون را بطور قابل توجهی پایین می آورد.

سویق عدس خوب

سویق عدس خوب برای تهیه وآماده سازی یک سویق عدس خوب وبی نقص باید مراحلی را طی کرد به این صورت که ابتدا دانه های عدس را شستشو داده وبعد از خشک شدن آن را درون آسیاب پودر می کنیم وبعد آن را روی حرارت به آرامی تفت می دهیم وبه این ترتیب سویق عدس ما آماده ا ست.

روش دیگری نیز با اندکی تفاوت با روش اول استفاده می شود به این ترتیب که ابتدا عدس ها را تفت می دهیم وسپس عدس تفت داده شده را درون آسیاب ریخته وپودر می کنیم که این دو روش از نظر خواص تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر کدام از این ر و شها را با توجه به راحتی می توانید انتخاب نمایید.

توصیه می شود که در تهیه آن از هیچ روغنی استفاده نشود و در صورت ضرورت به استفاده ازروغن تنها روغن مناسب روغن زیتون طبیعی می باشد.

لازم به گفتن است که تنها مایعی که می توانید پودر سویق عدس را با آن میل نمایید ،شیر است که با مخلوط کردن پودر در آن می توانید در وعده صبحانه آن را مورد مصرف قرار دهید.

البته بسیار لازم است که قبل از مصرف خود سرانه آنها طبع خود را شناسایی کرده وبا مشورت افراد واطبای آگاه وگرفتن راهنماییهای لازم وشیوه مصرف ،اقدام به تهیه واستفاده از آن نمایید.

بهتر است که برای تهیه سویق عدس از عدس های تازه وسبز رنگی که دانه های ریز تری دارند استفاده گردد.ومصرف همزمان آن با عسل وخرما بر تقویت آن می افزاید.

گفتنی است که سویق عدس ها در بسته بندی های مختلف کوچک وبزرگ ومقدارهای متفاوت عرضه می شود وبا توجه به اندازه بسته ومقدار سویق موجود در بسته بندی وهمچنین واحد تولید کننده آن ، قیمت ها نیز تغییر خواهد کرد.

برای تهیه کردن این ماده خوراکی مغذی می توانید علاوه بر آماده کردن آن در محیط خانه ، نسبت به خریداری آن از فروشگاههای عرضه مواد غذایی ویا عطاریها ی موجود در سطح شهر اقدام نمایید.

علاوه بر مراجعه به این فروشگاههامی توانید با مراجعه به مراکز وفروشگاههای مجازی موجود در فضای اینترنت وتماس با سایت مربوط به آنها نسبت به خریداری محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

سویق عدس کوهی

سویق عدس کوهی عدس ها انواع گوناگونی دارند وبسته به نوع عدس مورد استفاده برای تهیه سویق ،سویق ها هم دارای انواع مختلفی هستند از این میان سویق عدس کوهی را معرفی می کنیم.

عدس ها هم با کشت کردن توسط انسان‌ها ودر مزارع به عمل می آیند وهم به صورت کوهی در دامنه کوه ها رویش یافته ورشد میکنند اگر سویق به دست آمده از نوع عدسی باشد که در کو هستان رشد کرده است به آن سویق عدس کوهی گفته می شود وبه دلیل اینکه خودرو بوده وبدون دخالت انسان وبدون استفاده از کود ومواد شیمیایی ود رفضای طبیعی کوه به دست آمده ،خوا ص به مراتب بیشتر ی نسبت به سویق عدسی دارد که محلی بوده واز طریق کشت وزرع به دست آمده باشد.

از این رو همه خواص آن همانند سویق عدس معمولی البته به صورت دو چندان خواهد بود.

عدسی که در کوه پرورش یافته به دلیل رشد کردن در فضای طبیعی کوهستان واستفاده از مواد آلی ومعدنی درون کوه دارای فواید عالی بی شماری خواهد بود.

ویتامین Bفراوانی که در عدس وجود دارد ممکن است بعد از پودر شدن وتفت دادن زیاد از بین برود از این رو سعی کنید از حرارت دادن زیاد آن پرهیز نمایید تا بتوانید استفاده بهینه ای را از ویتامین های موجود در آن ببرید.