سازمان بهداشت تخمه کدو امروز را درمان تضمینی دیابت اعلام کرد

با توجه به اینکه تخمه کدو امروز منبع خوبی از مواد مغذی است، ممکن است به عنوان یک ماده مغذی در نظر گرفته شود.

نویسندگان  گزارش کردند که شکل، اندازه، طعم، رنگ و محتوای غذایی کدو تنبل دارای تنوع ژنتیکی در نقاط مختلف جهان است.

علاوه بر این، ترکیب مواد مغذی آنها بسته به منشأ و محیط کشت آنها متفاوت خواهد بود (به عنوان مثال، C. maxima، C. pepo، C. moschata).

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که دانه ها و گوشت کدو تنبل منابع قابل توجهی از پروتئین ها، کاروتنوئیدها، توکوفرول ها و آنتی اکسیدان ها هستند و کالری کمی دارند.

شکل 2 ترکیب غذایی دانه، پوست و گوشت کدو تنبل را نشان می دهد.

تخمه کدو امروز

در سال 2006، مطالعه ای نشان داد که پوست کدو تنبل حاوی پلی ساکاریدهای نامحلول در الکل (AIP) است که تمایل به کاهش اسید صفراوی و حمایت از رشد میکروبیوتای روده دارد.

علاوه بر این، در یک مطالعه بر روی تنقلات تهیه شده از کدو تنبل، بیان شد که صنایع بر روی گوشت تمرکز می کنند و دانه ها و پوست آن را به عنوان ضایعات دور می اندازند.

میوه کدو تنبل و محصولات مشتق از آن به دلیل خواص مغذی و سلامت بخش در کشاورزی، دارو و فرآوری مواد غذایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. شایان ذکر است، ترکیب شیمیایی کدو تنبل در گونه ها و ارقام رشد یافته در مناطق مختلف متفاوت است.

پالپ و دانه ها اجزای اصلی کدو تنبل هستند. پلی ساکاریدها، رنگ ها، اسیدهای آمینه، پروتئین های فعال و مواد معدنی در تفاله کدو تنبل یافت می شوند. آنها منبع عالی پتاسیم، فسفات و منیزیم و همچنین منبع خوبی از لیپیدها و پروتئین هستند.

پروتئین‌ها، کاروتن، نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها، پلی‌ساکاریدها مانند پکتین و همچنین عناصر دیگر مانند ترکیبات فنلی و ترپنوئیدها در پالپ کدو تنبل یافت می‌شوند که هم ارزش غذایی و هم برای سلامتی دارند.

مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان از طریق مصرف منظم غذا به دست می آید. مواد معدنی در انواع فرآیندهای بدن نقش حیاتی دارند. چندین ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان ممکن است در کدو تنبل یافت شود.