رقابت تخم‌ریزی بین ماهی قزل آلا وحشی و پرورش‌یافته

سرعت جریان در مخازن جوجه کشی معمولاً کمتر از آن چیزی است که توسط ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس وحشی تجربه می شود و باعث ایجاد تعدادی از تفاوت های هورمونی می شود (Youngson and Webb, 1992; Iwata et al., 2003; McCormick et al., 2003).

به عنوان مثال، سطوح پایین تر تیروکسین در حشرات کشت شده ممکن است با تأثیر بر یادگیری بوهای رودخانه برای استفاده در خانه نشینی بعدی (Dittman و همکاران، 1996) و صعود رودخانه برای تخم ریزی (Jonsson et al., 1994; Skilbrei and Holm) بر مهاجرت آندروموس تأثیر بگذارد. ، 1998). میوه آرایی سیب درک بهبود یافته از روابط بین متغیرهای محیطی، سطوح هورمونی و عملکرد رفتاری متعاقب آن به مدیریت تولید سموم برای رهاسازی در طبیعت کمک می کند.

شواهد تجربی نشان می‌دهد که ماهی‌های پرورش‌یافته تهاجمی می‌توانند از فرزندان وحشی پیشی بگیرند و بهره‌وری آنها را در رودخانه‌ها کاهش دهند (فلمینگ و همکاران، 2000)، اما برای تعیین کلیت چنین نتایجی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

تحقیقات در مورد رقابت تخم‌ریزی بین ماهی قزل آلا وحشی و پرورش‌یافته از زمانی که تقریباً 20 سال پیش شروع شد پیشرفت قابل توجهی داشته است.

با این حال، بهترین زمان مصرف پودر سنجد هنوز دانش افزایش یافته در مورد اثرات طولانی مدت ماهی های پرورشی در طبیعت و عوامل موثر بر انعطاف پذیری جمعیت های طبیعی در برابر مهاجرت مداوم و گسترده همنوعان پرورشی مورد نیاز است.

تحقیقات جدید در این زمینه باید بر روی اثرات تلاقی بین این دو و اثرات احتمالی ماهی‌های تراریخته و دستکاری شده متمرکز شود. انتخاب طبیعی ممکن است به سرعت صفات ناسازگار را حذف کند، ماهی قزل آلا همانطور که یافته‌های مربوط به ماهی آزاد اقیانوس آرام نشان می‌دهد (کوئین و همکاران، 2001؛ کینیسون و هندری، 2004)، اما نرخ بالای مهاجرت ماهی‌های پرورش‌یافته به جمعیت‌های وحشی ممکن است اثرات طولانی‌مدتی داشته باشد.

مرگ و میر ماهی قزل آلا پرورشی در طبیعت اغلب بسیار زیاد است. طرز تهیه زیتون سیاه این احتمالاً نتیجه تغییر عملکرد ماهی است که از یک تغییر فنوتیپی ناشی از محیط پرورش نوجوانان ناشی می شود (Dannewitz و همکاران، 2003). تحقیقات بیشتری برای توضیح اینکه چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان جوجه کشی ها را برای جلوگیری از چنین مرگ و میر بالای ماهی قزل آلا پرورشی در طبیعت مدیریت کرد، مورد نیاز است.

  • منابع:
    1. Cultured Atlantic salmon in nature: a review of their ecology and interaction with wild fish
  • تبلیغات: 
    1. با فروش این محصولات درآمد خود را میلیاردی کنید
    2. شیری که با دیدن گاومیش ها به بالای درخت رفت
    3. 10 روش ساده که می تواند رفاه را به خانه شما بیاورد
    4. عکاسی که ثابت کرد ملکه الیزابت زنده است!