با حنا قیفی مشکی موی خود را مثل پر کلاغ مشکی کنید

حنا به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود و از دیرباز به داشتن خواص درمانی شناخته شده است. به صورت موضعی استفاده می شود و معمولاً بلعیده یا استنشاق نمی شود.

در زمان های قدیم برای التیام سردرد، معده درد، سوختگی (از جمله آفتاب سوختگی)، زخم های باز، تب، پای ورزشکاران و حتی پیشگیری از ریزش مو روی سطح پوست استفاده می شده است.

حنا قیفی مشکی برای بینی حیوانات برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده شده است. همچنین اگر به عنوان تزیین بدن استفاده شود، پس از برنزه شدن در برابر آفتاب، خطوط برنزه باقی می‌ماند.

دافع حشرات: اغلب روی کیسه‌های پوست بز و سایر چرم‌ها، پس از خشک شدن با نمک استفاده می‌شود. این کیسه ها را با سمی/غیر خوردنی کردن پوست برای آن موجودات “ضد حشرات” یا “ضد پروانه” می کند.
ضد قارچ: در طب قدیم آیورودا، به دلیل خواص ضد قارچی شناخته شده، خمیر حنا بر روی پوست برای کاهش بیماری پای ورزشکاران و سایر بیماری های قارچی استفاده می شود.

حنا قیفی مشکی

حنا به طور سنتی برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات، تولدهای هنر حنا و عروسی در آفریقا، پاکستان، هند و خاورمیانه استفاده می شود.

محبوب‌ترین سنت شب مهندی (حنا) است که در آن عروس، خانواده، اقوام و دوستانش دور هم جمع می‌شوند تا عروسی آینده را جشن بگیرند.

این شب مملو از بازی ها، موسیقی و اجرای رقص است که ممکن است ماه ها قبل از مراسم توسط نزدیک ترین افراد به عروس تمرین شده باشد.

در این حین، عروس نقش‌های حنا گسترده‌ای را روی دست‌ها و پاهایش انجام می‌دهد که تا آرنج و گاهی اوقات تا زانو می‌رود. الگوهای عروس ممکن است ساعت ها طول بکشد و اغلب توسط چندین هنرمند حنا انجام می شود.

مهمانان معمولاً طرح های کوچک (خالکوبی) را در پشت دست خود نیز دریافت می کنند.

امروزه عروس ها ترجیح می دهند حنای خود را قبل از شب مهندی انجام دهند تا بتوانند از جشن ها لذت ببرند و همچنین تا روز عروسی لکه های عمیق تری داشته باشند.