استفاده از چرم طبیعی گاوی برای به دام انداختن قاچاقچیان حیوانات جنجال برانگیز شد

آیا می شد تصور کرد که چرم طبیعی گاوی را می توان از چای سبز تخمیر شده به دست آورد. اما ممکن است و در حال تمرین نیز هست.

مشخص شد که یک ماده سلولزی موجود در چای سبز به روشی مشابه چرم عمل می کند.

ساختن تنها با این ماده امکان پذیر نبود و از این رو سلولز با پارچه های مختلف سازگار با محیط زیست لایه بندی می شود تا دوام مطلوب را فراهم کند

از پوست بلوط چوب پنبه ای برای ساخت چرم چوب پنبه استفاده می شود بدون اینکه از هیچ جنبه ای به درخت آسیبی وارد شود. در واقع، برداشتن بخش‌هایی از این پوسته‌ها به فرآیند بازسازی کمک می‌کند تا طول عمر درخت را افزایش دهد.

خاصیت ارتجاعی چوب پنبه باعث حفظ شکل خوب می شود و علاوه بر آن گرد و غبار را جذب نمی کند. از این چرم وگان برای ساخت کیف پول، کیف پول و … استفاده می شود.

چرم  آناناسی که با نام Pinatex شناخته می شود، محصول جانبی برداشت آناناس است. الیاف بلند برگ آناناس استخراج، خشک و خالص می شود. یک توری نبافته در ابتدا ایجاد می‌شود که برای استفاده در مد، اثاثه یا لوازم جانبی مناسب می‌شود.

بسیاری از برندهای مشهور مانند Hugo Boss و H&M در حال حاضر از Pinatex در محصولات خود استفاده می کنند.

مانند چرم چای، چرم چوب پنبه، چرم آناناسی، چرم سویا و غیره – که به طور قابل توجهی آسیب کمتری به طبیعت وارد می کنند. چندین شرکت این گزینه ها را برای عاری از ظلم پذیرفته اند.

در این فرآیند از عوامل دباغی مختلفی استفاده می شود که همگی آلاینده های محیطی هستند، نه تنها برای آبزیان بلکه برای زمین و هوا نیز.

خوشبختانه، ما چند گزینه دیگر از چرم وگان بدون پلاستیک داریم.