استفاده از سنگ عقیق اصل قدیمی در تاج ناصرالدین شاه قاجار

سنگ عقیق اصل قدیمی منشأ خود را در کشورهای مختلف جهان به ویژه مناطق آتشفشانی دارد. ذخایر آن در آلمان، استرالیا (انواع عقیق با خطوط سبز، زرد، صورتی یا قرمز) و در ایالات متحده یافت می شود.

اگر به سفر در سراسر جهان ادامه دهید، یافتن انواع و ذخایر دیگر عقیق بسیار آسان است، به ویژه در برزیل، کانادا، مراکش، مکزیک، اروگوئه، ماداگاسکار و چین.

از نظر ترکیب، سنگ عقیق از خانواده کوارتز کلسدونی است و عمدتاً از سیلیس تشکیل شده توسط گدازه های آتشفشانی تشکیل شده است.

این سنگ ممکن است از مولکول های آب تشکیل شده باشد یا نباشد. پس از فوران، گدازه به قطراتی به نام قطرات ملفیریوم تبدیل می شود که جامد می شوند و به توده ای از کوارتز تبدیل می شوند.

سنگ عقیق اصل

سنگ ها از چندین لایه تشکیل شده اند که به نوبه خود توسط انواع مختلف کوارتز و مواد معدنی دیگر تشکیل شده اند. به همین دلیل است که عقیق در اشکال، رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیادی وجود دارد.

در مقیاس موس، سنگ عقیق دارای سختی بین 6.5 تا 7 و چگالی بین 2.58 تا 2.64 است.

در لیتوتراپی، سنگ عقیق دارای خاصیت اصلی سنگ بخت و سنگ ریشه است. خواص و فضایل آن بر اساس کمک به تعادل جسمی، عاطفی و فکری است. این به کسانی که آن را حمل می کنند اجازه می دهد تا بر هر نوع انسداد انرژی غلبه کنند.

سنگ عقیق سنگی است که اضطراب را آرام می کند. یین و یانگ را آرام و هماهنگ می کند. به هر فرد کمک کنید تا به خودش اعتماد کند و خودش را همان طور که هست بپذیرد. در مواقع سخت برای پوشنده اش ارزش به ارمغان می آورد.

در لیتوتراپی، سنگ عقیق خود روانکاوی و ادراک فراحسی عناصر پنهان را ارائه می دهد. غیر معمول نیست که افرادی را ببینیم که آویز عقیق می پوشند تا بتوانند در طول روز فضیلت خود را به کار گیرند.